Page 102 - Zmist-n2-2015
P. 102

де  l m,  k m  –  координати  максимуму  крос-кореляційної  функції  відносно  центра
                  фрагмента в пікселях.

                                                               Рис. 2. Схема мосту і розподіл
                                                                зусиль під час навантаження:
                                                               а – прямолінійна частина мосту;
                                                              b – розподіл згинальних моментів
                                                              по довжині конструкції: 1 – збірна
                                                              залізобетонна балка; 2 – монолітна
                                                               надопорна балка; 3 – монолітна
                                                             плита; 4 – діафрагма; 5 – зона стику;
                                                                    6 – опорна частина;
                                                              7 – ділянка з нанесеною фарбою;
                                                                  8 – візок навантаження.
                        Fig. 2. Scheme of a bridge and  forces distribution under loading: a – straight part
                   of the experimental design; b – distribution of bending moments along the construction length:
                     1, 2 – precast and cip concrete beam; 3 – cast-in-place concrete deck; 4 – cip diaphragm;
                            5 – joint area; 6 – roller bearing; 7 – painted zone; 8 – loading trolley.
                      Тоді поля деформацій поверхні балки у двох напрямках можна розрахувати,
                  використовуючи такі залежності деформацій від переміщень [8]:
                                                                   
                                      
                                                                              v 
                                                                      u 
                                 u ¶  1   u ¶  2    v¶ 2   v ¶  1  ¶  2   ¶  2 
                           e xx  =  +      +      ,     e yy  =  +       +     .   (2)
                                              
                                                                            
                                 x ¶  2    x ¶     x¶    y ¶  2   y ¶     y¶ 
                                                                                
                                                                              
                      Перед використанням виразів (2) дискретні поля переміщень u, v фільтрува-
                  ли низькочастотним фільтром та інтерполювали [8]. Отримані методом ЦКЗ поля
                  деформацій в області стику за максимального навантаження показані на рис. 3.
                  Кружечками позначено місця (1–1¢, 2–2¢, 3–3¢) кріплення трьох годинникових ін-
                  дикаторів, які використовували для контролю деформацій балки на різній висоті
                  в області стику: 1–1¢ на рівні верхнього ряду арматури, 2–2¢ на середині балки та
                  3–3¢ на рівні нижнього ряду арматури.
                      Результати експериментальних досліджень стику та визначення дефор-
                  мацій. На розподілах осьових деформацій e xx (рис. 3a), отриманих під час експе-
                  риментів, встановили локальну область їх концентрацій біля стику 4 (див. рис. 2a)
                  з амплітудним значенням 0,0011. При цьому над стиком осьові деформації знач-
                  но  менші.  Аналіз  полів  деформацій  показує,  що  межа  максимальних  і  міні-
                  мальних осьових деформацій проходить по лінії стику і вказує на послаблення
                  місця з’єднання 4, при цьому на поверхні балки візуально тріщини ще не спосте-
                  рігаються. Для полів поперечних деформацій e yy (рис. 3b) також існує область їх
                  концентрацій, яка розташована нижче стику, ближче до нижнього краю балки з
                  амплітудним значенням 0,0009.
                      Експерименти показали, що за навантажень досліджуваної балки менших за
                  20 kN чутливість розробленого ОЦК недостатня, що проявляється у виникненні
                  розривів полів деформацій. За більших навантажень відносна похибка вимірю-
                  вання ОЦК зменшується і розраховані поля деформацій є гладкими, що відпові-
                  дає принципу неперервності переміщень поверхні суцільного матеріалу балки.
                      Для оцінювання достовірності отриманих результатів методом ЦКЗ їх порів-
                  нювали з даними індикаторів годинникового типу. На графіку рис. 4 штриховою
                  лінією  показано  результати  вимірювання  деформацій  e 200  індикаторами  годин-
                  никового типу з базою вимірювання 200 mm за різного навантаження. За показами
                  індикаторів  деформації  розраховували  діленням  приросту  переміщень  на базу


                  106
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107